Czym dokładnie jest fuzja poznawcza? Jak rozpoznać, kiedy w nią wpadamy? Jak się uwolnić? Dziś zapraszam do obejrzenia godzinnego nagrania w tym temacie i doświadczenia ćwiczeń, pomagających poczuć momenty działania fuzji i defuzji u Ciebie.
Z zamieszczonego poniżej wideo dowiesz się m.in.:
Jakie jest pełne znaczenie słowa fuzja. W świecie materialnym i mentalnym.
Co tracimy, jeśli pozwalamy na działanie mechanizmu fuzji?
Czemu rozpoczynanie rozwoju od pracy z fuzją nie zawsze jest skuteczne?
Fakty a Fantazje…
a) poznasz na przykładzie, jak przepracowuje się myśl za pomocą RTZ (Racjonalna Terapia Zachowania), a jak poprzez ACT
b) przyjrzysz się baaardzo dokładnie temu, czym są tak naprawdę Twoje myśli.
Czy musimy znać prawdę?
a) Ćwiczenie o „wyobrażonym krześle” (Na czym się opierać, jeśli nie na myślach?)
b) Doświadczysz (być może po raz pierwszy) swojego Ja kontekstualnego (28 min)
c) Metafora nieba (32 minuta)
Po czym poznać, że dopada nas właśnie fuzja? Jak wyłapać ten moment? (36 – 41 min)
Poznasz słynną „metaforę autobusu” (39 min)
Czemu język nas unieszczęśliwia? (45 min) – o staranności językowej, jak może ona wspierać defuzję
Od FUZJI do DEFUZJI… (poznasz pierwsze ćwiczenia pozwalające doświadczyć momentu przechodzenia między tymi dwoma stanami)
Bardzo ważne „domknięcie”, by nie zrozumieć źle całego konstruktu i głównych założeń ACT (49 min). Bardzo proszę, nie przegap tego fragmentu!
O AUTORCE
Nazywam się Małgorzata Pawlińska. Jako psycholog, coach ICF oraz licencjonowany konsultant i trener Odporności Psychicznej - pomagam kobietom będącym SP (SP – Sensitive Person) odnaleźć i rozwijać w życiu 3 SP: SPokój, SPójność, SPełnienie.
Olbrzymia wdziecznosc.I tak mocno do mnie trafia konkluzja-dlaczego tylko my-wrazliwcy mamy poznawac te mechanizmy?Nasi ,,najblzsi” zamiast nas nekac,prostowac,popedzac,zawstydzac,leczyc-mogliby choc troche zainteresowac sie,sprobowac zrozumiec,ze jubilerskim narzedziem raczej nie wbija sie gwozdzi,a jesli to konieczne ,to trzeba uzyc innej techniki.Poza tym w palcowkach edukacyjnych,terapeutycznych,medycznych-chyba tu juz za duzo oczekuje,ale chociaz pediatrycznych ta wiedza,poznanie tego nurtu uratowaloby wiele istot wrazliwych,ale takze im towarzyszacych.
Dziękuję Ewo za Twój komentarz. Też mam ogromną nadzieję, że tematyka wysokiej wrażliwości trafi w końcu na szkolenia do pedagogów, terapeutów, lekarzy i wszystkich, którzy mają tak duży kontakt i wpływ na młodych ludzi. Potrzeba czasu, ale wierzę, że zmiany już się dzieją i idą w dobrym kierunku 🙂