BEZPŁATNY webinar: "Wysoka wrażliwość wobec kryzysów"
Jak określić swoje wartości
21 czerwca 2020 |

Zapraszam Cię do zanurzenia się w świat swoich wartości. W dzisiejszym wpisie otrzymasz propozycję aż siedmiu ćwiczeń wspierających w określeniu tego, na czym najbardziej zależy Ci w życiu. Zaangażowanie się w działania wspierające realizację określonych w ten sposób wartości to droga do życia wypełnionego sensem, spełnieniem i poczuciem pełni.

Wyobraź sobie swoje 80-te urodziny:

Dwie lub 3 osoby wygłaszają przemowy o tym, co sobą reprezentujesz, co dla nich znaczysz, jaką rolę odegrałaś w ich życiu. W idealnym świecie, gdybyś przeżyła swoje życie, będąc takim człowiekiem, jakim chciałabyś być, co byś usłyszała o sobie od przemawiających? (kogo wybrałaś na przemawiających – na czyjej opinii Ci zależy?) Pamiętaj, by wstępnie ocenić, czy osoba, jaką chciałabyś być nie jest wybrana za zasadzie nieakceptowania swojej natury i braku miłości do siebie. To powinna być osoba, którą pragniesz być na zasadzie najlepszej wersji samej siebie, rozwijania w pełni swojego potencjału itd. , po przepracowaniu żałoby za osobą, którą nigdy nie będziesz – odesłać do artykułu na blogu tożsamości. 

Czuły punkt:

 Przywołaj w myślach jakieś intensywne, rozczulające wspomnienie i nawiąż kontakt z pojawiającymi się emocjami. Co takiego istotnego / ważnego wiąże się z tym wspomnieniem?

Rozdrażnienie:

Co takiego w zachowaniu innych ludzi spotyka się z Twoją dezaprobatą? Co Ci się w ich zachowaniu nie podoba? Jak inaczej byś się zachowywała, gdybyś była na miejscu tych ludzi? Czemu jest to dla Ciebie ważne?

Przeoczanie:

 Z jakich ważnych obszarów życia zrezygnowałaś albo jakie przeoczyłaś ze względu na brak gotowości?

Marzenia z dzieciństwa:

Jak wyobrażałaś sobie swoje przyszłe życie, gdy byłaś dzieckiem? O czym marzyłaś? 

Brak ograniczeń:

Wyobraź sobie, że budzisz się rano w takim świecie, w którym:

a) masz nieograniczone środki finansowe

b) zyskujesz akceptację, miłość, szacunek i podziw wszystkich ludzi na świecie, niezależnie od tego co robisz i mówisz

c) żadne bolesne myśli, uczucia czy myśli nie mają na Ciebie wpływu

Co byś zrobiła ze swoim życiem? Jak traktowałabyś innych? Co byś zaczęła, a co przestała robić? Co robiłabyś częściej / rzadziej / inaczej?

Wersja druga: 

Co czujesz, że najmocniej ogranicza Cię w pełnym, autentycznym byciu sobą i życiu tak, jak naprawdę pragniesz? Jeśli pokonałabyś to ograniczenie (osiągnęła ten cel), to jakbyś się w wyniku tego zmieniła? Co robiłabyś od tego czasu inaczej? Jak inaczej zachowywałabyś się wobec przyjaciół, rodziny, znajomych, klientów i innych osób? A jak wobec samej siebie?

Zmartwienia jako przejaw troski:

O co, jak pokazują twoje obawy, zmartwienia i niepokoje, się troszczysz? Co jest – jak przypominają – dla Ciebie bardzo ważne?

Okazuj współczucie wobec siebie:

„Połóż dłoń tam, gdzie najintensywniej odczuwasz to uczucie, i zobacz, czy potrafisz się wokół niego otworzyć… Trzymaj je delikatnie”

Poszerzaj świadomość:

„Zauważ to uczucie, Zauważ też swój oddech… I zauważ swoje ciało. Zauważ także pomieszczenie wokół siebie. Zauważ, że wiele się dzieje”

Toniesz w emocjach? Nauczę Cię pływać!

Jesteś SP (Sensitive Person)? Dołącz do „The third SPace” - newsletterowej przestrzeni Twojego rozwoju. Otrzymasz na start PDF „Tonąc w emocjach – nauka pływania” a w dalszym kontakcie mnóstwo inspiracji do poszukiwań Twoich własnych „3 SP dla SP”: SPokoju, SPójności i SPełnienia.

O AUTORCE

Nazywam się Małgorzata Pawlińska. Jako psycholog, coach ICF oraz licencjonowany konsultant i trener Odporności Psychicznej - pomagam kobietom będącym SP (SP – Sensitive Person) odnaleźć i rozwijać w życiu 3 SP: SPokój, SPójność, SPełnienie.

Podobne wpisy